Cupa Venom Karting powered by GLS România

01-07 iulie 2024

 CUPA VENOM KARTING powered by GLS România

 

Înscrie-te la sediul Venom Karting de pe str. Ștefan cel Mare nr. 169

Regulament eveniment

1.1 CUPA VENOM KARTING Editia 1 este o competitie de karting desfasurata cu karturi de tip rental (agrement), deschisa tuturor pasionatilor de motorsport.
1.2. Organizatorul CUPA VENOM KARTING Editia 1 este S.C. Mat Sport Sibiu S.R.L. Cu sediul in Sibiu, Str. Lavandei nr.2, , cod fiscal RO48431059; Website www.venomkarting.com; email: office@venomkarting.ro
2. Piloți Admiși
2.1. Fiecare pilot trebuie să aibă vârsta de minimum 16 ani împliniți în ziua cursei. Nu vor fi admisi ca participant organizatorii, echipa Venom Karting si rudele de gradul 1 ale acestora.
3. Arbitri
3.1. Termenul “arbitru” cuprinde urmatoarele functii care se vor ocupa de desfasurarea
cursei:
■ Arbitru de traseu
4. Taxe de participare
4.1. Cuantumul taxei este de 390 ron/participant.
4.2. Platile pot fi efectuate la circuitul Venom Karting din str. Stefan cel Mare nr. 169 in numerar sau cu cardul. Un pilot este considerat inscris la etapa in momentul confirmarii platii. Inscriere se fac in parioada 20-30 iunie, in timpul programului Venom Karting.
5. Conduita sportiva
Aceasta competitie doreste promovarea sportivitatii si a bunei dispozitii nu numai in
cadrul fiecarei echipe, dar si in intreg ansamblul participantilor. Orice pilot, reprezentant legal (in cazul minorilor), parinte, prieten, sustinator care vor fi asociati unui pilot trebuie sa se comporte de o maniera civilizata pe intreaga durata a concursului, in caz contrar Organizatorul isi rezerva dreptul de a penaliza pilotul.
6.1. Pilotul este obligat sa aduca la cunostinta acest regulament fiecarui  insotitor, precum si reprezentantilor legali (in cazul minorilor), parintilor, prietenilor, sustinatorilor care vor fi asociati  lui.
6.2. Fiecare participant trebuie să respecte regulamentul competitiei si indicatiile organizatorului pe intrega durata de desfasurare a concursului;
6.3. Piloții trebuie sa respecte întotdeauna semnalizarile arbitrilor si ale indicatoarelor LED.
6.4. Este interzis orice fel de pilotaj agresiv care are ca rezultat coliziuni intre karturi
Organizatorul intelege si accepta coliziunile accidentale, dar cele deliberate vor fi
sanctionate.
6.5. Piloții nu au voie să circule pe pistă în sens contrar sensului stabilit, în nici un moment
al concursului;
6.6. Piloții nu pot intra in pistă de pe breteaua de acces fără aprobarea arbitrului;
6.7. Este interzisă aplicarea de stickere pe echipamentele puse la dispoziție de către
organizator (kart, cască);
6.8. Pilotilor le este interzis consumul de alcool sau consumul de substante interzise de lege
pe intreaga durata a concursului. Organizatorul nu va permite startul unui pilot aflat sub
influenta alcoolului sau a substantelor interzise de lege.
7. Material sportiv
7.1.Karturi Birel Art N-35 electrice (rental).
7.2. Kartul cu care pilotul unei echipe va concura nu va putea fi ales. El va fi pus la dispozitie de organizatori printr-un proces aleator astfel incat nici un pilot sa nu poata alege un anumit kart de concurs.
7.3. Fiecare pilot va purta în timpul concursurilor (pe perioada cat se afla in kart) următorul echipament: cască integrală (prinsa sub barbie) cu viziera, cagula, pantaloni lungi, pantofi închiși (exclus șlapi, sandale, etc.). Pilotii cu păr lung sunt obligați să îl prindă în coadă, iar coadă să fie acoperită integral de cască. Nu se acceptă articole de îmbrăcăminte cu glugă sau alte accesorii ce se pot prinde în părțile aflate în mișcare;
7.4. Este interzisă folosirea căștilor open face.
7.5. Este interzisă folosirea telefoanelor sau a mijloacelor de comunicare la distanță pentru
a lua legatura cu pilotul din kart;
7.6. Verificarea echipamentului se va face de către arbitri la începutul concursului, precum
şi în orice moment al acestuia. Organizatorul poate refuza startul pilotului sau îl poate opri în timpul desfăşurării concursului dacă nu respectă normele tehnice și sportive. Piloţii trebuie să se conformeze imediat acestor dispoziţii. Constatarea făcută şi decizia luată nu pot fi contestate;
7.7. Este interzisă orice modificare a kartului (ajustarea presiunilor, etc.) adusă de piloți atat la boxe, cat si in pista;
7.8. În timpul desfăşurării sesiunilor pilotul al cărui kart prezintă defecţiuni tehnice care pot
periclita siguranţa, este obligat să părăsească pista din proprie iniţiativă sau la semnalizarea cu steag negru cu portocaliu a arbitrilor. Pilotul are dreptul de a reintra pe circuit după remedierea defecţiunii;
In cazul unei defectiuni care face imposibila deplasarea kartului, pilotul este obligat să rămână în kart până la indicațiile unui arbitru. Kartul și pilotul vor fi apoi readuși la standuri de către organizator. Pilotul va prelua un nou kart de concurs din cele disponibile in zona de schimb si isi va continua cursa.
8. Structura concursului
8.1. Fiecare zi de concurs consta in: verificari administrative, briefing, 2 sesiuni de antrenamente libere, 2 sesiuni de calificari
8.2. In cadrul verificarilor administrative se vor verifica documentele fiecarei pilot (semnare formulare, echipament)

8.3. Program 01,02,04,05 iulie
■ 19.00 – 19.30  : verificari administrative + briefing
■ 19.30 – 20.30 – sesiuni antrenamente libere
■ 20.30 – 21:30 – calificari
■ 21:30 – 22:00 – Oficializare rezultate

NOTA: programul este orientativ si poate fi modificat in functie de
particularitatile momentului

8.4. Program 07 iulie

■ 17.00 – 17.30  : verificari administrative + briefing
■ 17.30 – 18.30 – Semifinale
■ 18.30 – 19:00 – Last chance
■ 19:30 – 20:00 – Finala cupei

9. Briefing
9.1. Intâlnire organizată de organizator cu toți participantii înscrişi în competiție
9.2. Vor fi prezentate noţiunile generale de securitate, precum și cele specifice circuitului
utilizat, punctele importante din Regulament şi Programul competiţiei şi se vor clarifica
aspecte legate de alte situații ce pot apărea în derularea competiției
9.3. Prezenţa la Briefing este obligatorie. Intarzierea sau absenta de la briefing vor fi
sanctionate. Participantii vor semna pentru prezenta intr-un tabel pus la dispozitie de
organizatori.
10. Antrenamente libere
10.1. Se vor desfasura pe durata a doua sesiuni a cate 8 minute

11. Calificari
11.1. Sesiunea de calificări se vor desfasura pe durata a doua sesiuni a cate 8 minute.
11.2. Clasamentul rezultat la finele sesiunilor de calificari (cel mai bun timp pe un tur de pista
va ocupa locul 1, iar cel mai slab timp pe un tur de pista va ocupa ultimul loc) va stabili
grila de start pentru semifinale.

11.3. Din fiecare zi de concurs se califica in semifinale primii 5 cei mai rapizi concurenti din cele 2 sesiuni de calificari, indifferent in care dintre cele doua sesesiuni a fost realizat timpul.
NOTE:
1. in cazul timpilor egali se va considera cel de-al doilea timp al pilotului in cauza.
2. in cazul timpilor egali se va considera cel de-al treilea timp al pilotului in cauza.
12.Semifinalele

12.1 Vor avea loc doua semifinale a cate 8 minute fiecare si se vor desfasura sub forma de cursa.

12.2 Primii 3 clasati din fiecare semifinala se for califica in marea finala.

12.3 Locurile 4-7 din fiecare semifinala se vor califica in cursa “last chance”, care se va desfasura pe durata a 8 minute sub forma de cursa.

12.4 Primii 2 clasati din cursa “last chance” se vor califica si ei in marea finala.

13. Cursa
■ Va avea lungime de 30 de tururi
13. Start de pe grila in functie de timpii din semifinale (cel mai rapid tur al fiecarui semifinalist)
13.1. Pilotii care vor lua startul trebuie sa se prezinte la linia de start cu cel putin 10 minute
inainte de ora startului, conform programului anuntat de organizatori. Accesul in pista nu va mai fi permis cand vor mai fi 10 minute pana la ora startului.
13.2. Karturile ai caror piloti nu s-au prezentat la start cu 10 minute inainte de ora startului vor fi scoase pe linia boxelor, urmand ca pilotii intarziati sa poate pleca in cursa dupa ce
startul a fost validat de organizator, iar ultimul kart aflat pe grila de start a
trecut linia de start/sosire. Accesul in pista va fi permis de un arbitru prin semnalizarea
cu steag verde.
13.3. Startul va fi dat de catre Directorul de Concurs prin aprinderea semaforului verde
13.4. Orice anticipare a startului va fi sancţionată cu drive through
14. Oprirea unei sesiuni
14.1. Dacă blocarea pistei din cauza unui accident ori alte pericole impun oprirea sesiunii, Directorul de Concurs poate lua decizia de oprire a sesiunii respective (antrenamente, calificari, cursa) prin afisarea steagului roşu.
14.2. La semnalul cu steagul roşu toate karturile vor reduce imediat viteza, evitând ca prin
frânări bruşte să producă ciocniri în lanţ şi se vor îndrepta spre linia boxelor
14.3. Reluarea sesiunii se va efectua dupa cum urmeaza:
■ Antrenamentele si calificarile - se vor relua daca timpul ramas este suficient pentru parcurgerea cel putin a unui tur de pista
■ Cursa se va relua cu ordinea de start aferenta turului incheiat inaintea afisarii
steagului rosu si va fi reluata doar daca mai sunt cel putin 2 tururi pana la final.
14.4. Reluarea unei sesiuni (de antrenamente sau de calificari), precum si a cursei va fi
decisa de organizator
15. Restartul cursei
15.1. Ora restartului va fi anuntata de organizator
15.2. Ordinea de start va fi cea din turul anterior celui in care a fost afisat steagul rosu
15.3. Restartul va fi depe loc;
16. Neutralizarea cursei
16.1. In cazul in care Directorul de Consurs decide o neutralizare a cursei, toate karturile vor
rula automat cu o viteză restricționată, depasirile fiind interzise
16.2. Pe durata neutralizarii, timpul de concurs nu va fi oprit, iar intrarile la boxa vor fi permise
17. Sosirea
17.1. Semnalul de sfârşit de cursa va fi dat pe linia de sosire cu steagul în patratele alb si negru, imediat ce kartul aflat la conducerea plutonului încheie turul, respectiv trece linia de start/sosire:
18. Semnalizări, steaguri
18.1. Steagul roşu: reprezinta oprirea antrenamentelor, calificarilor sau cursei. El poate fi decis numai de organizator
18.2. Steagul cu patratele albe si negre: Semnifică sfârşitul sesiunii sau cursei. Se prezintă agitat;
18.3. Steagul negru și notificarea (afișarea) numărului de concurs: se utilizează pentru a informa pilotul în cauză că trebuie să se oprească şi să ducă imediat kartul la boxe. Dacă pilotul nu respectă această semnalizare, acest steag nu va fi arătat mai mult de 3 tururi consecutive. Decizia prezentării steagului negru este de competenţa exclusivă a Comisiei Sportive, iar echipa în cauză va fi informată imediat despre aceasta;
18.4. Steagul negru cu disc portocaliu (cu diametru de 40 cm) și notificarea (afișarea) numărului de concurs: se utilizează pentru atenţionarea unui pilot asupra faptului că la kartul său au apărut defecţiuni tehnice care constituie pentru el sau ceilalţi piloţi un pericol şi că trebuie să se oprească în turul următor în zona de reparaţii. Pilotul poate continua cursa după remedierea defecțiunii. Steagul negru cu disc portocaliu se va arăta de 2 ori consecutiv la cea de-a treia trecere se va arăta steagul negru;
18.5. Steagul negru cu alb (jumatati unite pe diagonala) și notificarea (afișarea) numărului de concurs - acest steageste prezentat în urma unei acțiuni nesportive, iar Comisia Sportiva poate aplica o sancțiune; se poate prezenta în orice moment al cursei pentru: nerespectarea semnalizărilor arbitrilor, lovirea din spate, schimbarea traiectoriei de mers cu intenția de a incomoda ceilalți piloți, precum si in alte situatii decise de Directorul de Concurs;
18.6. Steagul galben: este un semnal de pericol şi va fi prezentat piloţilor în două moduri:
■ un singur steag galben agitat: încetineşte, este interzis să depăşeşti, fii gata să
schimbi direcţia. Există un pericol pe marginea sau pe o parte din pistă;
18.7. Steagul verde: indică faptul că pista a fost eliberata şi va fi prezentat agitat la postul de
supraveghere aflat după cel unde s-au utilizat unul sau două steaguri galbene. Va fi de
asemenea folosit la inițierea antrenamentelor, calificarilor și a turului de formare la start
(in cazul restartului).
19. Proteste – contestații
19.1. Orice participant are dreptul de a depune un protest scris la organizatorul Venom
(taxa de 200 lei, returnabilă în caz de acceptare a protestului);
19.2. Arbitrii nu vor lua act de contestații și proteste în formă verbală;
19.3. Contestatiile pot fi depuse oricand in timpul unei sesiuni sau cursa, dar nu mai tarziu de
10 de minute de la încheierea unei sesiuni sau a cursei.
19.4. Fiecare penalizare aplicată va fi afisata si comunicată pilotului
20. Abateri – penalizări – sancțiuni
20.1. Neplata amenzilor înaintea startului urmatoarei sesiuni (antrenamente, calificari sau
cursa) atrage după sine excluderea piloților respectivi din competiție;
20.2. Comisia Sportiva poate folosi sisteme video pentru luarea deciziilor
20.3. Comisa Sportiva poate acorda orice penalizare pentru situatii care nu sunt prevazute in
acest regulament
20.4. Orice decizie a comisiei sportive Venom este definitiva.
20.5. Deciziile Directorului de concurs sau ale comisiei sportive nu pot fi contestate.
20.6. Sanctiunile se pot cumula
20.7. Sanctiuni:
Abatere Sanctiune
A. Abateri comise în antrenamente și calificări Retrogradare pe grila de start
(3 poziții, trimis echipajul pe ultima poziție sau descalificare în funcție de gravitate)
B. Startul anticipat STOP&GO
C. Producerea deliberata a unei coliziuni STOP&GO
D. Depasirea pe steag galben STOP&GO
E. Orice ignorare a semnalizarii arbitrilor STOP&GO ignorarea in mod repetat poate duce la descalificare
F. Neefectuarea penalizarii STOP&GO in decurs de 3 tururi de la afisare descalificare din cursa
P. Intarzierea sau absenta de la briefing. Intarziere 100 lei. Absența 200 lei
Q. Incalcarile conduitei sportive Stop&go, penalizări în ture, timp, descalificari sau amenzi in functie de deciziile Comisiei Sportive
20.8. STOP&GO – in cazul in care un pilot a fost sanctionat cu o penalizare de tip
STOP&GO, aceasta va fi prezentata la linia de start/sosire printr-o placuta pe care va fi
scris STOP&GO si numarul kartului. Oprirea va putea fi efectuata oricand in
urmatoarele 3 tururi in zona special amenajata pentru STOP&GO, apoi pilotul va reintra
in cursa.
20.9. Sanctiunea STOP&GO trebuie executata in decurs de 3 tururi de la afisare. In cazul in
care pilotul respectiv nu a executat sanctiunea timp de 3 ture dupa semnalizare, la a 4-
a trecere a liniei de start/sosire se va afisa steagul negru, echivalentul descalificarii din
cursa. In ultimele 5 minute din cursa, sanctiunea de STOP&GO va fi inlocuita cu o
penalizare de 1 tura.
20.10. Tururile de penalizare vor fi scazute la final din totalul efectuat de echipa respectiva,
urmand ca ordinea finala sa fie stabilita in functie de numarul de tururi rezultate
21. Responsabilități (minori, alte persoane)
21.1. Piloții minori (sub 18 ani) pot participa la competiție doar cu consimțământul scris si
semnat de către un parinte sau tutorele legal;
21.2. Organizatorul îşi declină orice răspundere faţă de orice persoană fizică care se află într- o zonă incompatibilă cu calitatea sa pe toată durata desfăşurării concursului, precum si fata de cele care nu respecta indicatiile unui arbitru.
22.Festivitatea de premiere
22.1. Se vor premia:
■ primii 3 piloti din finala mare
22.2. La festivitatea de premiere a etapei respective, este obligatorie prezenţa tuturor piloţilor care vor fi premiati.
23. Obligativitatea regulamentului
23.1. Prevederile acestui regulament sunt considerate acceptate fără rezerve în momentul
înscrierii în campionatul Venom Karting pentru toti participantii.
23.2. Organizatorul isi rezerva dreptul de a completa sau modifica oricand regulamentul de
desfasurare cu afisarea celui nou pe site-ul competitiei.

 

Premii #CupaVenomKarting Powered by GLS

 

Premiul I (în valoare totală de 2.500 lei)

Program

  • Luni - Vineri: 14:00-22:00
  • Sâmbătă: 10:00–22:00
  • Duminică: 10:00 -20:00